• Indulás 9:30 Hotel lobby

• Vissza térés a Hotelbe 15:30-16:00

Chiang Mai városnézés: 59 EUR /fő

Chiang Mai városnézés

Chiang Mai Thaiföld gasztronómiai, kulturális és vallási központja. A város több mint 300 Buddhista templomnak (Wat-nak) ad helyet, melyek közül mi a legfontosabbakat látogatjuk meg, amik kiváló sarokpontjai Chiang Mai városának felfedezéséhez. Az óvárost, azaz a mai belvárost szabályos négyzet alakban téglafal és vizesárok veszi körbe, ezt hívjuk Moat-nak, a bejárata pedig, a Thapee kapu. Ezt a területet járjuk be és körül a nap során.

Elsőként a Wat Lok Molee templomába érkezünk, ahol bevezetünk a Therraváda Buddhizmus alapjaiba, megmutatjuk, hogy adunk szabályosan tiszteletet Buddhának, hogyan köszönünk Thaiföldön, milyen egy szerzetes áldása és megannyi ismerettel gazdagítunk ebben a "bemelegítő" templomban. Elbeszélgetünk Thaiföld vallásáról, ünnepeiről, a királyságról és a Buddha ábrázolásokról, hogy a következőben már mindent tudj, mi pontosan micsoda, hogyan történik és főleg miért! Közben megtanuljuk a wai-t, a Thai köszöntési formákat, az óváros felé tartva röviden megbeszéljük Chiang Mai mint a Lanna királyság (1296 – 1768) fővárosának alapítását és történetét. A meditáló Buddha teak fa templomában kézzelfogható közelségbe kerülünk a Lanna birodalom alapításával, akár meg is érinthetünk mindent. A különleges égetett tégla csedinél bemutatjuk a napi Buddhákat, a szerencsehozó ritkaságot és egy kis "vizes aktivitásra" is invitálunk, ami egyelőre legyen meglepetés.

Roddengre, azaz a hires ChiangMai-i piros buszra pattanunk és elérjük a ThaPhae Gate-et azaz az óváros kapuját. A belváros csodálatos atmoszférájában sétálva a kávézók, galériák, éttermek egyedi hangulatát, a helyiek mindennapi életét csodáljuk meg. Az élmény szavakkal szinte leírhatatlan, a sétáló szerzetesek, a szűk kis utcák nyugalma, a Buddhizmus és a Thai kultúra átjárja a lelkünket egy szempillantás alatt.

Chiang Mai óvárosi fűszer piacán körbenézünk és bele is kóstolunk a thai mangó zamatába és számtalan egzotikus gyümölcsből választhatunk shake-ként elkészítve. A fűszernövényekből választhatunk teljeset, de akár előre összekészített speciális válogatásokat is. Thaiföldön csak itt kapható epret vagy a bátrabbak akár duriánt is próbálhatnak, aminek zárt téren történő elfogyasztása pénzbüntetéssel is járhat Thaföldön. A trópusi fűszer és gyümölcs arzenál mellett van természetesen mindenféle grill, hal, sütemény és nassolni való, amit csak kívánhatunk.

mae-ping-river-cruise (1).jpg
Khao Soi.jpg

A Wat Chedi Luang azaz az óriás csedi temploma, az eredeti 90 méteres magasságával, több mint 500 évig volt Thaiföld legmagasabb épülete. Az építményt egy földrengés megrongálta, így a jelenlegi 63 méter magas. Fontos megjegyezni, hogy a templomok „élő” templomok, amelyekben szerzetesekkel találkozunk, akik itt élnek, tanulnak, meditálnak, ezért a látogatáskor tisztelettel és rájuk tekintettel kell viselkedni. Itt akár beszélgethetünk is a szerzetesekkel, a templomban direkt ezért beszélgető helyek vannak kialakítva, bátran leülhetünk és kérdezhetünk a szerzetesektől.

A belváros közepétől tovább haladva útba esik a Wat Si Koed, majd elérjük Chiang Mai másik fő templomát a Wat Phra Singh -et. Az 1345-ben alapított templomegyüttes ad otthont a Phra Buddha Shing szobornak, amely a templom névadója. Thaiföld szokásai szerint az újévet az úgynevezett Songkran fesztivállal ünneplik áprilisban, melynek a legnépszerűbb eleme a víz locsolása, fröcskölése. Ez alkalomból minden évben ezt a Phra Buddha Shing szobrot hordozzák végig az utcákon és itt a Chiang Mai körmenetben locsolják vízzel a szobrot. A fő templom szomszédságában a Wat Phan Tao igazi kuriózum, mivel itt rendezik Thaiföld leghíresebb fesztiválját a Loi Krathong fesztivált, melynek rész a lámpások égbe engedése, ami csak itt Chiang Mai-ban megengedett egész Thaiföldön. Az egészségünkért sokat tehetünk ebben a teak fa templomban!

A Chiang Mai városnézés részeként: Gasztrotúra a Ping folyón!

Roddenggel, azaz a hires ChiangMai-i piros busszal megyünk a kikötőbe. Megnézzük a a Ping folyó templomát és a stégeken végzett Buddhista szertatásokat. Békákat, kigyókat, madarakat, halakat engednek szabadon a hivek. Irány észak, felhajózunk a Ping folyón, körülbelül egy órát. A hajóút során látjuk a partmenti életet, éttermeket, hoteleket, a Hercegnő ChiangMai-i házát is. Megérkezünk az étterembe, ami konkrétan a Rambó 4 forgatási helyszine is volt. Megismerkedünk a helyi füszer növényekkel, zöldésgekkel, gyümölcsökkel, amik a kertben nőnek. Bemutató is van rizs földből, rizs malom, mindenféle hagyományos feldolgozó eszközök, sőt még egy elefánt csontváz is megtekinthető. Ebédre a gasztronómiai főváros Chiang Mai védjegyét a Khao Soi levest fogyasztunk el, amit leginkább egy "csirke paprikás sárga körrivel" izvilággal tudnék leirni (ami tényleg nagyon finom). Választható: csirkével, sertéssel vagy hallal. A desszert gyömölcs tál is az árban foglaltatik, ahogy a választható alkoholmentes italok is, ajánlom a krizanténum hideg teát például.

Ebéd után visszahajózunk a kikötőbe, a folyó másik oldalán, halászok, a vizben játszó gyerekek és a csodálatos természeti adottságok között.

A kikötőből a transzfer megbeszélés szerint választható, akár vissza a hotelbe, akár bármelyik piacra! Vasárnapi sétáló piac, szombati sétáló piac vagy mindennap a Night Bazár. A transzfer minden esetben a városnézés árának része fenti helyszinekre.